Mindig meglepődöm, hogy bizony a környezetvédelemben minden összefügg mindennel. Vagy csak túl magas az IQ-m és unalomból összesküvés elméleteket gyártok? Olcsó poén tudom, de akkor is.
Mostanság egyre divatosabb téma ugye a nélkülözés valamint a fogyasztói társadalom és az ebből adódó konfliktusok. A gond ezzel csak annyi, hogy mindenki nagyban gondolkozik. Érdemleges eredményeket csak drasztikus változtatások árán lehet véghezvinni, legalábbis ez a fáma terjed. Holott csak egy kicsit kellene változtatni a gondolkodásunkon, és máris jönnének az eredmények sorjában.
Jó példa erre az MTV (igen, a zene tv) Switch off programja, vagy a Fülöp-szigeteki (!) TBWA marketing ügynökség plakátjai, ahol egyrészt az újrahasznosítható táskákat reklámozzák, másrészről meg az energiatakarékosságra hívják fel a figyelmet roppant találó módon. Hasonlóra példa idehaza? Költői kérdés volt nyugi, tudom hogy nincs.